Saturday 6 January 2018

# me and my life

Coding oh Coding !

Holla and assalamualaikum people ! So, aku ada lagi satu paper untuk sem ni WOOOOHOOOO *confetti everywhere*. So, instead of study, aku telah menghabiskan masa 2 hari dok main coding blog ni dan langsung tak sentuh buku. (typical suraya)

Walaupun memang dah ada blog since 2012, tapi ni first time guna blogskin so, sangatlah sakit kepala tengok coding dia. Sepanjang dok main coding tu, aku berjaya hilangkan pin-it button yang muncul tikala image disentuh cursor. And paling best, blockquote yang banyak kali gagal tu pun berjaya sudah. And last but not least, instagram widget yang dok kat footer tu. Kejayaan paling besar *confetti again*

Dalam kejayaan ni, aku pun dok la usha blog orang lain semua and aku sedar something, CBOX ! Ya, aku lupa nak letak CBOX. Maka, aku pun terus la bukak CBOX punya website and blablabla. Aku malas nak buat account baru so, aku just guna je account CBOX yang lama.

est 2011 
Tapi, yang ni aku fail nak main coding. Sebab banyak kali dah dok try masukkan coding, tak lepas lepas. Banyak tuto dah yang aku dok tengok tapi tak lepas jugak. Lagi satu, mungkin masa aku edit part ni aku dah penat kot ? Sebab aku dok main coding ni lama jugak la. Daripada lepas isyak sampai dekat pukul dua pagi. Mungkin jugak sebab rasa tak puas hati sebab roommate tengah kemas barang untuk balik awal ?

Yang penting aku memang nak sangat letak CBOX ni. Please, someone help me ! T_T

-thes

4 comments:

  1. 1. log in cbox
    2. tekan button publish yang ada kat atas itu.
    3. copy code dekat bahagian 'Get Your Embed Code'
    4. paste dekat Layout > Add a Gadget > Html/JavaScript
    5. If awak nak cbox yang mesej dia hidden macam saya, dekat dalam code, cari 'height' tukar jadi 85.

    cuba la tengok eh :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. have try this banyak kali, still x keluar T_T i mean, title ada just cbox tu yang x keluar.

      Delete
  2. i tried so many times make my cbox appear again,
    tapi tak menjadi..tetap blank... created baru pon still blank :(

    ReplyDelete
  3. Alright, I just done with this =) thank you for those who help me^^ !

    ReplyDelete