Thursday 8 August 2019

# me and my life # thoughtless thursday

Thoughtless Thursday #019

Good evening and assalamualaikum semuanya ~ I'm gonna  do little life update for this entry. Memandangkan esok is the last day untuk rayuan UPU kemasukan ijazah sesi 2019/20, aku rasa aku nak rant about this.

First, aku confuse sebenarnya. Kalau rayuan upu ni, those yang diterima masuk ke universiti tu akan daftar this september or by the beginning of this year ? Mostly yang aku dengar kata awal tahun depan. Tapi ada jugak yang kata this september. Alahai. And kalau betul daftar this sept, big possibility aku akan tolak. Kenapa ? First, aku tengah ambil lesen and JPJ test dah collide dengan tarikh konvo which means, kena tunda tarikh tu *facepalm and second, financial issue. Nampak macma alasan en ? Tapi memang alasan pun.

this is my view from my bed during my stay at rumah sewa masa belajar
Taken on :16 April 2019, 1857


Second, masa aku pilih which university and what course, the course that I desperately wanted to be in, was not offered anymore. Tahu tak aku discourage sepanjang hari ! Lepas check dah takde tu aku terus malas nak isi. In case you all wondering, aku nak try psychology with hr dekat UTM (senarnya aku memang dari dulu nak belajar dekat Johor, no reason and aku memang minat psychology). And memandangkan course tu dah taknak student, aku pun terpaksa ambil UKM - psychology as my first choice. Sayangnya, ada interview untuk course ni. Haih. Aku, tak suka interview. One more thing, kalau aku nak pergi interview, aku akan susahkan orang lain, which I seriously despise. 

Boleh je aku nak pergi sendiri, tapi nanti mak pulak yang bukak mulut dekat akak abang, mintak tolong diorang. Haih. Serba salah gue. And now, aku tak taulah macam mana. In case lepas untuk interview, big possibility aku tak pergi. Heh.

Aku ingat nak kerja la. Penat jugak aku usha freelance works yang aku boleh buat, tapi mostly freelance work memerlukan certain strong skills which I  definitely and clearly did not possess. Hmm. 

Okaylah, malas lah nak tulis banyak lagi. Nanti habis bocor semua rahsia hidup aku. Chaw

-thes

1 comment: