Thursday 10 October 2019

# me and my life # thoughtless thursday

Thoughtless Thursday #023

Kata sejahtera sebagai pembuka salam. Heh. Lama rasanya tak tulis entry guna bahasa Melayu so kalini aku guna BM. Saja nak alih angin. Muehehe..

edited with canva.com
(ni edit malas, jangan contohi)

First news, keluarga aku yang sedia ada besar ni makin besar lagi dengan kelahiran sorang lagi baby. Hence, the header. Yes, it is a girl ! And nope, bukan anak aku. My sister's. So, pagi Isnin haritu lepas subuh, mak tiba-tiba masuk bilik aku kata dia nak pergi hospital. Aku dengan mamainya okay kan aja. And petang tu, lahirlah sorang lagi hamba Allah.. Nak kata aku excited hm, takdelah sangat sebab aku tak reti nak main dengan newborn. Memang tak berani pun aku nak dokong budak baru lahir. Sorang anak buah pun aku tak penah dukung masa dalam hari (ada sekali angah letak baby atas pangku aku memang gelabah gila). Selagi budak tu tak cecah 3 bulan memang aku pandang je.. Hehe

So, yeah. New baby. New niece to bully.

Next week, aku akan pergi convocation ! Yeahhh excited gila sebab dah lama tak jumpa member.. Dah lama tak jejak kaki dekat U. Ugh rindu semuanya. Tapi tulah, aku pergi sorang. :/ 

Doesn't really matter for me. And the next, next week, JPJ test. Allahu. Gelabah la.. Dah la pergi belajar berapa kali je.. Hish.. Doa jelah yang baik-baik.

-thes

7 comments:

  1. congrats to your sis!! mesti comeeeel kan :D.. next week is my sister's convocation too! haha

    https://mylittlestoryi.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. sangatttt ! dah la tembam yang amat aduhaiii.. nasiblah baby lagi, kalau tak memang dah kena cubit cubit dah pipi dia !

      Delete
  2. Aww congratulations for the newborn niece. When I met my newborn nephew, rasa excited tapi tak teringin pun nak pegang takut patah riuk anak orang but now he's so clingy to me (or maybe I'm clingy towards him), dia balik keluar sekejap dengan mommy dia pun dah rindu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. exactly ! kids are so cuteee ! Geram je tengok ragam diorang haih..

      Delete
  3. Many congrats to you and your sis . Good luck test JPJ nanti . Main mata sikit dengan pegawai JPJ tu , confirm lulus . Hahahah *kidding . And again , congrats on your convocation .

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank yous for all the congrats ! cuaknya nak jpj ã… ã… 

      Delete