Monday 8 April 2024

# bookreview # fiction

Cinta Untuk Sekali Lagi (revamp) by Syu Ariani

 Assalamualaikum, good day dearest!




Tajuk: Cinta Untuk Sekali Lagi (revamp)

Penulis: Syu Ariani

Mukasurat: 412

Genre: Romantik, Slice of Life

Penerbit: Bleu Fantasy

Terbitan: 2024

ISBN: 9789671910986

Related title(s): Cinta Untuk Sekali Lagi (Bes Q publication)

Blurb:

Menolak luahan perasaan seseorang sambil tersenyum manis?

Kejamnya Huzair!

Tetapi siapa sangka, dialah yang sentiasa ada ketika Falisha memerlukan?


Falisha tahu Huzair masih terkesan dengan cinta pertamanya, namun...


"Aku rasa aku suka kau," - FALISHA


Jika kebiasaannya, Huzair boleh tolak semua wanita dengan mudah dan ditemani senyuman, kenapa di hadapan Falisha dia kejur membeku?

Di pertemuan seterusnya, Huzair merebut segala peluang yang ada. Dia tidak akan berundur hatta setapak.


"Bagi aku peluang, cuma untuk sekali lagi," - HUZAIR


Dapatkah Falisha berikan peluang cinta untuk sekali lagi buat Huzair?


Versi revamp dengan terbitan 2020 tak banyak yang beza, cuma ada penambahan sikit. Huzair Fakeeh masih lagi lambat untuk faham perasaan sendiri. Last aku baca novel ni adalah masa aku pertama kali baca yang versi 2020, lepastu tak reread. Jadi, I was really glad dapat jumpa Huzair dan Falisha again.


Jodoh Huzair dengan Falisha ni bermula di Betong semasa Falisha secara tak sengaja jadi saksi Huzair reject student yang ada crush dekat dia dengan senyuman. Bermula dari situ, banyak kali mereka mula terserempak dan mula rapat bila ada common circle. Persahabatan dorang ni biasa-biasa je, sebab masing-masing pun hanya berkawan walaupun kawan rapat Falisha, Farahain dengan Syazlin selalu kenenkan mereka. Lepas tamat tempoh interim, barulah Falisha sedar perasaan dia dekat Huzair. Tapi, bila berjauhan, masing-masing senyap tanpa khabar.


Dan selepas setahun, mereka berjumpa semula dan bermulah detik-detik Huzair berusaha keras untuk dapatkan peluang kedua daripada Falisha. Makin semangat member bila dapat tahu ada saingan yang merupakan kenalannya juga (mamat ni memang social butterfly kot, semua tempat ada member dia). Tugas jemput Falisha setiap kali habis kerja tu memang dia punyalah. Lepastu, ish yang pergi mintak izin tu! Aaaa, hati perempuan saya cair!


Sebabkan cerita ni tak memeningkan dan tak banyak konflik, takde watak yang menyakitkan hati, memang senang nak baca. Lagi-lagi dengan tambahan cerita Fayyad, adik Falisha. Jujurnya, aku tak ingat ending Fayyad dalam versi 2020 jadi dia punya cerita dengan Tia terlebih menarik perhatian aku haha. Dengan si Tia yang sangat selamba, Yad yang malu-malu ehhh cumil betul mereka ni. Anyway, congrats cik penulis untuk CUSL-R ni.


-thes

No comments:

Post a Comment