Thursday 20 June 2019

# me and my life # random

Thoughtless Thursday #016

Assalamualaikum ! Heyya. Rasanya dah almost two months segmen ni terbiar tanpa berita. Muehehe. Maklumlah, bulan 5 haritu kan puasa, lepas tu aku busy final exam lagi then raya pulak. Haih, memang tinggal habis la blog ni. 

Harini kebetulan aku kebosanan sorang-sorang kat rumah, so aku pun start la blogging (ekceli aku draft-kan next review je) then terperasan yang harini hari Khamis, so aku pun rasa nak melalut alang-alang dah Khamis ni kan.

kind of missing the view from rumah pacik hm
taken on : 4 May 2019


Semalam, one of my Kuntum (closest friend ever during diploma) cakap yang dia dah lepas interview untuk kerja. Bestnya la hai. Aku ni ha tak habis-habis menonggok depan laptop. Tak tengok drama, tengok movie, takpun layan Twitter, blog. Hm, inactive betul sejak habis diploma ni. Lifeless betul sampaikan semua novel yang ada kat rumah ni habis aku baca balik semula (I really need a new novels but baby I had no moneyyyyyyyy).  Hati ni nak je kerja. Tapikan, aku ni penakut sebenarnya. Nak tanya siapa pun tak tahu (walaupun akak abang ramai), hm. Seronoknya Mijaja nak kerja dah. Ada duit sendiri hmm.

Alright cukuplah sesi kesian kan diri sendiri. Takde usaha tak guna jugak nak mengeluh. I will pray that my way will be eased and blessed by Him. So, memandangkan aku dah malas nak type, bye.

p/s : dear fellow Muslims, don't forget to reah al-Kahf tonight, okay !

-thes

1 comment: