Thursday 4 June 2020

# interest # me and my life

Thoughtless Thursday #029

Assalamualaikum, good day dearest. I have no specific topic to talk on about today. Just feels like I need to write something on. Maybe we could talk about whatever things going on my life right now. So, mana nak start eh... Hmm.

Okay, so semalam result UPU for SPM leavers dah keluar and anak buah aku daoat sambung ke matriks. Rezeki dia dekat situ... Aku ni pulak yang nervous sangat nak tunggu result UPU. Memintak lah dapat. Risau dah ni. Dah la haritu angah aku cakap dekat aku something yang aku memang tak suka. Nak tahu apa ?

Well, dia cerita katanya mak tanya dia aku ni hala tuju ke mana. Nak kerja ke nak sambung study ke apa ke. Dia pun kata lah tak tahu, dah memang aku senyap aje, memang la dia tak tahu kan. Tiba-tiba mak aku kata, 'Kalau susah sangat mak kahwin kan aje. Ni pun ada je yang risik.' Oh my. Nak gugur jantung gue. Sesungguhnya perkahwinan bukanlah fokus utama aku. Kalau boleh aku nak sambung study lagi. Nak kerja. Macam-macam lagilah yang aku nak capai and kahwin isn't one of it any time soon. Murung jugak lah sehari tu.

ambil gambar ig stories je

Ketepikan hal tu, aku punya 'Selamat Tinggal Purnama' finally dah ship out ! Yeay ! Maybe esok atau lusa I finally will be able to own the physical book ! Sudahnya memang e-book STP tu aku baca few pages je daripada first strain. Itu pun lupa dah apa kebenda jalan ceritanya. Tak sabar pulak nak baca. Maklum le, dari bulan April haritu tunggu, baru la ni nak dapat. Insya-Allah dah habis baca nanti aku selit review dekat sini. Tapi bukan dalam masa terdekat la sebab selalunya aku akan sayang nak buka packaging aku hahaha.

Anyway, nak tanya korang dah start puasa enam ke ? Ke memang tak selalu buat ? Aku belum nak start lagi. Terasa tahun ni malas melampau pulak haha maybe sebab duk rumah kot. Mak, angah, anak-anak buah semua yang ada dekat rumah ni dah nak habis puasa enam, nak sambung ganti puasa pun ada dah. Heh, kelewatan dah aku ni. Maybe next week kot aku start. Hm.

Another good news is entry harini, adalah entry yang ke-200 ! Percaya atau tak, aku dah berjaya membebel sebanyak 200 entry ! WOWERZ ! Heh, walhal kebanyakannya entry review movies dengan k-drama aje. Tak lah memberi manfaat mana kot.



Aku teringin sebenarnya nak tulis entry yang boleh bagi manfaat dekat semua orang. I mean, macam share ilmu baru ke ulas isu terbaru ke apa ke tapi tulah, aku tak yakin nak tulis benda-benda macam tu. Melainkan memang aku yakin dan pasti. Hm. Mungkin tunggu usia naik lagi. Mungkin...

Okay, another good news yang aku patut share berbulan lepas lagi is, aku plan nak hold giveaway. Ni actually nazar aku bila aku lepas ujian JPJ kereta haritu. Dah lama simpan hasrat ni tapi aku belum plan sebaik mungkin untuk giveaway ni. So, jangan expect giveaway dalam masa terdekat.  Cuma aku rasa aku patut mention dalam mana-mana entry aku. 

So, aku pun dah penat nak membebel panjang. Patut kot aku stop kat sini je. Peace !


with me,
-thes






6 comments:

  1. Moga dpt keputusan yg terbaik utk awk😉

    ReplyDelete
  2. Hahaha wah ada chan kahwin awal ni kak! hehehe gurau-gurau-gurau... :P
    .
    Good luck for your UPU result. Hana pun tengah neves gila ni :') Mintak-mintaklah dapat kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha takmau lah kahwin awal... insya-Allah, ada rezeki untuk kita... nanti roger lah Hana sambung mana haha

      Delete
  3. Semoga Allah permudahkn urusan upu

    ReplyDelete